Inschrijven huurwoningen

Algemeen

Bent u 18 jaar of ouder en op zoek naar een huurwoning dan bent u hartelijk welkom bij FidesWonen. Met het invullen van het inschrijfformulier, meldt u zich aan als woningzoekende. Bij ons zijn alle woningzoekenden welkom, dus onafhankelijk van uw inkomen. De kosten van inschrijving bedragen éénmalig € 25,-. Dit bedrag kunt u per pin betalen of overmaken naar onze bankrekening IBAN NL47 RABO 0342 0001 60 onder vermelding van uw naam.

Naast het ingevulde inschrijfformulier vragen wij u om de volgende documenten op te sturen:

  • kopie geldig legitimatiebewijs
  • Inkomensverklaring (aanvragen bij de Belastingdienst op telefoonnummer 0800-0543 of via www.mijnbelastingdienst.nl (hiervoor heeft u uw DigiD nodig)
  • verhuurdersverklaring van uw huidige verhuurder (als u nu ook een huurwoning heeft) 

Als u ook uw (eventuele) partner inschrijft, vragen wij u ook bovenstaande documenten van uw partner op te sturen.

Binnen 3 weken na ontvangst van uw inschrijfformulier, de verklaring(en) en het inschrijfgeld, ontvangt u een bevestiging van uw inschrijving.

Inschrijven voor de toekomst

Ook als u op korte termijn geen woning nodig heeft, kunt u zich bij ons inschrijven als woningzoekende. U bouwt dan alvast punten op. Op het inschrijfformulier kunt u aangeven dat u een woning zoekt op de langere termijn. Het is uiteraard altijd mogelijk om op het woningaanbod te reageren.

Puntensysteem

FidesWonen wijst woningen toe op basis van een puntensysteem. Deze punten bouwt u op vanaf het moment dat u zich inschrijft. Iedere woningzoekende die ingeschreven staat, ontvangt maandelijks 1 punt voor wachttijd. Hieraan is geen maximum verbonden. Daarnaast krijgen starters bij inschrijving 12 startpunten toegekend. Meer informatie over het toewijzen van woningen en de puntenopbouw vindt u terug bij toewijzen of in de informatiebrochure voor woningzoekenden.

Actualiseren van het woningzoekendenbestand

Gegevens verouderen snel en niet iedereen denkt er aan om wijzigingen tijdig aan ons door te geven. Om het bestand van woningzoekenden zo actueel mogelijk te houden, ontvangt u ieder jaar een enquêteformulier. Dit formulier wordt naar het bij ons laatst bekende adres toegestuurd. Wanneer wij dit formulier (bijvoorbeeld door een vergeten adreswijziging) niet binnen één maand van u retour ontvangen, wordt aangenomen dat u geen belangstelling meer heeft om ingeschreven te blijven staan als woningzoekende. Uw inschrijving komt dan te vervallen.

Wijzigingen in uw gegevens of voorkeuren, kan u altijd tussentijds telefonisch of schriftelijk aan ons doorgeven.

Heeft u na het lezen van bovenstaande toelichting nog vragen, dan kan u contact opnemen met onze huurconsulenten. Wij zijn op werkdagen van 8.30 tot 12.00 en van 13.00 tot 16.30 bereikbaar (vrijdagmiddag gesloten) op ons kantoor of op telefoonnummer 0187-890400. Uw vragen beantwoorden wij graag.