Woning opleveren

Opnamegesprek

Na de huuropzegging ontvangt u een bevestigingsbrief met in de bijlage informatie over de oplevering van uw woning. In de brief staat ook wanneer onze mutatie-inspecteur bij u langskomt. De inspecteur maakt afspraken met u over de oplevering van uw woning. Deze afspraken leggen we vast op een opnameformulier dat ondertekend wordt door u en de mutatie-inspecteur. Zo weet u precies wat u moet doen om uw woning netjes achter te laten.

Let op: Deze afspraak met de inspecteur is belangrijk. Zo voorkomt u dat u na het inleveren van de sleutels niet voor onverwachte kosten komt te staan.

Voor- en eindopname

Bij de vooropname bekijken we of het huis in goede staat is en of er veranderingen zijn aangebracht. We geven aan hoe de woning opgeleverd moet worden. Bij de eindopname controleren we of de woning volgens afspraak is opgeleverd. Als alles in orde is, kunt u gelijk de sleutels inleveren. U bent zelf verantwoordelijk voor het opnemen van de meterstanden van gas, water en elektriciteit. Deze standen geeft u door aan uw energie- en waterleverancier.

Oplevering niet volgens afspraak

Heeft u de afgesproken werkzaamheden niet uitgevoerd of treffen wij schades aan die vooraf niet zijn geconstateerd? Dan brengen wij de kosten in rekening. Spullen die achterblijven in de woning en waarvoor geen overname is geregeld, worden op uw kosten door ons afgevoerd. Twijfelt u of u de woning goed achterlaat, neem dan gerust contact op met uw wijkconsulent. Zo komt u niet voor onaangename verrassingen te staan.Mocht u de afspraken over de oplevering niet nakomen, dan voeren wij de werkzaamheden uit op uw kosten en wordt dit verrekend op de eindafrekening. Hoeveel kosten we berekenen voor welke werkzaamheden kunt u nakijken op het opnameformulier dat door de mutatie-inspecteur is ingevuld en door u ondertekend is. 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden