Geen objecten gevonden

Coronarichtlijnen voor huisbezoek, reparatie, mutatie en onderhoud

Publicatiedatum: 25-03-2020

Oost West Wonen staat voor de gezondheid van onze huurders én medewerkers. Daarom hebben wij met onze aannemers en installateurs afspraken gemaakt om zo veilig mogelijk te werken.

Reparatieverzoek

Heeft u een reparatieverzoek, geef deze dan telefonisch, via de website of mail aan ons door. Een aantal meldingen mag u rechtstreeks aan onze aannemers, installateurs en het ontstoppingsbedrijf doorgeven. Zie daarvoor het informatieboekje wat u ontvangen heeft of kijk op onze website. Bij uw reparatieverzoek maken wij op dit moment onderscheid tussen werkzaamheden binnen en buiten uw woning én spoedeisende en niet-spoedeisende reparaties. Binnen uw woning voeren wij alleen spoedreparaties uit zoals verstopping, lekkage, stroomstoring en storing van uw CV-ketels. Wij vragen u als u de melding doet of er sprake is van griepachtige klachten, thuisisolatie of quarantaine bij u en uw medebewoners. Daarnaast gelden de volgende richtlijnen:

  • De bon van uw reparatieverzoek sturen wij aan het bedrijf wat dit namens ons uitvoert. Zij maken met u een afspraak om de spoedreparatie uit te voeren.
  • De medewerker desinfecteert zijn handen of trekt een schone set handschoenen aan, maar gezien de schaarste maken wij geen gebruik van mondkapjes.
  • De medewerker neemt bij het aanbellen voldoende afstand en informeert nogmaals of er personen in de woning aanwezig zijn die (milde) ziekteverschijnselen hebben, hebben gehad of vanwege het Coronavirus in quarantaine zijn. Als dat wel het geval is voert de medewerker de werkzaamheden helaas niet uit. Na overleg met de leidinggevende of opdrachtgever nemen wij opnieuw contact met u op.
  • De medewerker vraagt u niet in dezelfde ruimte te blijven dan waar hij of zij de werkzaamheden uitvoert .
  • Iedereen die in uw woning aanwezig is, houdt minimaal twee meter afstand van elkaar.
  • De medewerker houdt geen koffie- of lunchpauze in uw woning.
  • De medewerkers komen met maximaal twee personen. In kleine ruimtes werkt maximaal één persoon.
  • De medewerker vraagt na uitvoering van de werkzaamheden of de bewoner akkoord is en verlaat de woning.
  • Niet-spoedeisende reparatieverzoeken binnen uw woning stellen wij uit tot dat de corona-maatregelen dit toelaten.
  • Spoedeisende werkzaamheden in onze zorginstellingen voeren wij in goed overleg met desbetreffende instelling en volgens voor hen geldende protocollen uit.

Werken volgens deze preventieve hygiënische voorschrift van de GGD kost meer tijd. De persoonlijke veiligheid van onze huurders, eigen medewerkers en de medewerkers van onze aannemers en installateurs staat voorop. Wij vragen uw begrip als de uitvoering van de reparatie langer duurt dan u van ons gewend bent.

Mutatie

Ook als u de huur van uw woning opzegt, verloopt het proces nu anders dan normaal. Bij mutatie spreekt de opzichter telefonisch met u een aantal zaken door (voorinspectie). Hiervan ontvangt u schriftelijk het voorinspectierapport met daarin de instructies hoe u uw woning moet achterlaten. Voor of op de afgesproken datum gooit u alle sleutels in de brievenbus van Oost West Wonen. Onze opzichter voert daarna zonder u de eindinspectie uit in uw woning. Hiervan ontvangt u van ons bericht. Eventuele werkzaamheden in de woning voert de aannemer uit als de woning leeg is. Met de nieuwe huurder maken wij telefonisch een afspraak over het tekenen van de huurovereenkomst en het overhandigen van de sleutels.

Vraaggestuurd onderhoud

Het vraaggestuurd onderhoud in de woning (douche, toilet en keuken) hebben wij voorlopig stilgelegd. Dit stellen wij in samenspraak met u uit tot dat de corona-maatregelen dergelijke werkzaamheden weer toelaten.

EBM en NOM

Ook de projecten met energiebesparende maatregelen (EBM) en de NOM-renovaties zijn voorlopig gestopt. Zodra de situatie dit weer toelaat en veilig is starten wij deze projecten weer op. Natuurlijk laten wij dat van te voren aan u weten.

Reparatieverzoeken en onderhoud buiten uw woning

Reparatieverzoeken en regulier onderhoud buiten aan de woning zoals schilderwerk of voegwerk gaan wel door. Ook hier gelden een aantal maatregelen:

  • Per project nemen wij specifieke maatregelen om het project door te laten gaan.
  • Iedereen die op het project aanwezig is houdt minimaal 2 meter afstand tot elkaar.
  • De bezetting op het werk is zodanig dat mensen niet bij elkaar in de buurt werken.
  • Als er toch contact met u nodig is, dan gelden de afspraken zoals u leest onder het kopje reparatieverzoeken.

Deze maatregelen hebben wij opgesteld op 23 maart 2020. Mochten de coronamaatregelen van de overheid wijzigen, dan passen wij ook deze richtlijnen aan.

Voor vragen kunt u terecht bij Klaas Soeteman en Aart van Biert (team werkvoorbereiding van Oost West Wonen). Zij zijn via het algemene nummer telefoonnummer (0187) 22 11 00 bereikbaar.

Bedankt voor uw begrip.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden